Over Stichting De Bagagedrager

Heb je een vraag die hier niet bij staat? Stuur ons een e-mail. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Wat doet Stichting De Bagagedrager?

Spelenderwijs in gesprek gaan over psychische gezondheid en kwaliteit van leven door het inzetten van spellen, workshops en diverse projecten.

Wie zijn de mensen achter Stichting De Bagagedrager?

Dat zijn de bagagedragers! Professionele ervaringsdeskundigen die met het inzetten van hun levenservaring en kwaliteiten de verbinding aangaan op allerlei gebieden ter bevordering van kwaliteit van leven en psychische gezondheid.

Waarom is Stichting De Bagagedrager opgericht?

Om mensen met elkaars leefwereld in contact te brengen en daardoor meer begrip voor elkaar te krijgen en de kwaliteit van leven te vergroten.

Voor wie is Stichting De Bagagedrager?

Voor iedereen die te maken heeft met vooroordelen in de breedste zin van het woord. Voor mensen met een (psychische, lichamelijke en/of geestelijke) beperking en hun omgeving, onderwijsinstellingen, welzijnsorganisaties en professionele hulpverleners.

Wat is het belangrijkste doel van Stichting De Bagagedrager?

Mensen in contact brengen met elkaars leefwereld. Taboerijke onderwerpen op een laagdrempelige manier bespreekbaar te maken met als doel meer openheid, (h)erkenning en begrip. Bewustwording en in gesprek over herstel en kwaliteit van leven en over thema’s waar je het anders niet zo snel over hebt.

Welke producten zijn door De Bagagedrager ontwikkeld?

De eigenwijze spellen: Een Steekje Los? en 26 uitbreidingssets, Doe je mee? en Is dat RAAR? met de Vlaamse uitbreidingsset, en de StigmaTools-koffer.

Welke projecten heeft De Bagagedrager de afgelopen jaren uitgevoerd?

Tussen 2015 en 2020 zijn de volgende projecten uitgevoerd:
• Diverse coronaproof spelpakketten;
• Training sociaal domein;
• Het spel voor jongeren tussen 7-13 jaar ‘Is dat RAAR?’;
• De boer op in Bronckhorst;
• Wat zullen de buren…;
• StigmaTools in de praktijk;
• Virtual Reality Experience ‘De verwarde man’;
• Het vertelkastje;
• Theater met bagage;
• Feel GoodieBag Tour;
• StigmaTaxi;
• StigmaTour;
• Meerdere uitbreidingssets bij ‘Een Steekje Los?’

Hoe worden de projecten van De Bagagedrager gefinancierd?

Uit subsidies en speciaal voor de ontwikkeling van projecten aangevraagde fondsen.

Heeft De Bagagedrager een winstoogmerk?

Nee, Stichting De Bagagedrager heeft geen winstoogmerk.

Hoe blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen bij Stichting De Bagagedrager?

Wil je niks missen? Volg onze nieuwtjes en ontwikkelingen via Facebook, YouTube of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

de bagagedrager
10 jaar steekje los
Ervaringsdeskundige vrijwilligers

Ik wil graag vrijwilliger worden, kan dat?

Graag zelfs! We zijn altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste vrijwilliger. Stuur ons een e-mail om informatie aan te vragen en/of je op te geven.

Wat kan ik doen als vrijwilliger bij De Bagagedrager?

Dat hangt af van jouw kennis, ervaring en vaardigheden en varieert van pakketten klaarmaken voor verzending tot het begeleiden van spellen.

Wat doet een spelleider precies?

De spelleider begeleidt het spel waarbij hij/zij zelf ook meespeelt. Voorbereiding (zoals alles klaarzetten) en opruimen horen erbij.

Kan ik naast mijn gewone werk vrijwilligerswerk doen bij De Bagagedrager?

Jazeker! Er wordt altijd gevraagd naar je beschikbaarheid zodat daar rekening mee wordt gehouden.

Hoe belangrijk zijn vrijwilligers voor De Bagagedrager?

Heel belangrijk! De Stichting heeft geen winstoogmerk en wil zich graag zo breed mogelijk inzetten in de maatschappij. Daarvoor zijn vrijwilligers onmisbaar.

Hoe belangrijk zijn vrijwilligers voor De Bagagedrager?

Je ontvangt €5,- per uur en kunt reis- en parkeerkosten declareren. Voor reiskosten gemaakt met de auto geldt een vergoeding van €0,19 per km.

Over de producten van De Bagagedrager

Welke producten zijn door De Bagagedrager ontwikkeld?

De eigenwijze spellen ‘Een Steekje Los?’ en 26 uitbreidingssets, ‘Doe je mee?’ en ‘Is dat RAAR?’ met de Vlaamse uitbreidingsset, en de StigmaTools-koffer.

Een steekje los bordspel
Webshop en bestellingen

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

Bestellingen die worden geplaatst op werkdagen vóór 13.00 uur worden dezelfde dag verzonden. Meestal ontvang je je bestelling dan de eerstvolgende werkdag. Door onvoorziene omstandigheden in bijvoorbeeld het verzendproces kan het gebeuren dat het pakket later bij je aankomt. Als wij op de hoogte zijn van een vertraging laten we je dat altijd weten.

Wat gebeurt er met de opbrengst van de spellen uit de webshop?

De opbrengst van de spellen wordt gereserveerd om herdruk van de spellen te financieren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Omdat wij geen fysieke winkel hebben is dat helaas niet mogelijk.

Er is iets mis gegaan met mijn betaling, wat moet ik nu doen?

Stuur ons een e-mail, dan kijken wij mee wat er is misgegaan en hoe het is op te lossen.

Ik heb het verkeerde bezorgadres opgegeven, wat moet ik nu doen?

Stuur zo snel mogelijk een e-mail waaraan je een automatische leesbevestiging koppelt. Als de bestelling nog niet is verzonden kunnen we het bezorgadres aanpassen. In andere gevallen kijken we samen met jou naar een oplossing.

Mijn bestelling is beschadigd bezorgd, wat moet ik nu doen?

Als de verpakking beschadigd is op een manier waarbij je ervan uit kunt gaan dat de inhoud ook beschadigd zal zijn, meld dit dan direct bij de bezorger. Zie je de beschadiging pas later, maak dan duidelijke foto’s van de beschadiging en controleer de inhoud. Meld beschadiging van het product binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling per e-mail en vraag daarbij om een automatische leesbevestiging zodat je weet wanneer je bericht is gelezen. Wij nemen dan contact op om te overleggen hoe we dit op gaan lossen.

Het spel bevalt niet, kan ik het terugsturen en mijn geld terug krijgen?

Je ontvangt je bestelling 14 dagen op zicht. Als je dan besluit dat je het product niet wil houden kun je het terugsturen. Neem hiervoor contact met ons via e-mail. De teruggestuurde producten moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten. Bovendien moet er een kopie van de factuur bijgesloten worden en het pakket voldoende gefrankeerd zijn.
Na ontvangst in onbeschadigde en ongebruikte staat wordt het betaalde bedrag, exclusief de verzendkosten, teruggestort.

Kan ik mijn bestelling ook per e-mail of telefonisch doorgeven?

Je kunt je bestelling online in de webshop doen of door een e-mail te sturen.

Kan ik een product uitproberen?

Je kunt Stichting De Bagagedrager uitnodigen voor een intervisie, studiedag, teamoverleg enzovoort. Wij nemen dan een groot deel van onze spellen mee zodat je deze kunt zien, uitleg erover krijgt en kunt uitproberen.
In sommige gevallen is het mogelijk om demonstratiemodellen aan te vragen. In overleg sturen wij dan de gevraagde materialen op. Daarbij wordt een retourtermijn afgesproken. Na deze termijn zorg je ervoor dat de producten ongeschonden, compleet en voldoende gefrankeerd terug worden gestuurd.

Moet ik mijn bestelling vooruit betalen?

Als je in de webshop producten bestelt, betaal je deze via Ideal bij het bestellen. Je ontvangt per mail de factuur en bestelbevestiging.
Wanneer je kiest voor betaling door middel van een bankoverschrijving ontvang je de factuur tegelijk met je bestelling. Je moet je telefoonnummer bij het invullen van je gegevens doorgeven, zodat we contact kunnen opnemen als dat nodig is. Je nummer wordt niet gebruikt voor telefonische reclame. De factuur moet binnen 14 dagen betaald worden.

Krijg ik korting bij een grote aanschaf?

Als je een aanschaf in één keer wil doen van € 700,- of meer inclusief BTW kun je een e-mail sturen sturen waarin je aangeeft wat je precies wil bestellen. Daarna wordt er een prijsvoorstel gedaan.

doe je mee
is dat raar
Workshops

Ik wil een workshop aanvragen, hoe doe ik dat?

Hier vind je de workshops die gegeven worden. Daar kun je deze ook aanvragen. Uiteraard is maatwerk altijd mogelijk. Stuur ons hiervoor een e-mail.

Voor wie zijn jullie workshops geschikt?

De workshops zijn geschikt voor iedereen omdat het een laagdrempelige en speelse wijze is om in gesprek te raken over beeldvorming, vooroordelen, stigma, (psychische) gezondheid en kwaliteit van leven. Bekijk hier de workshops. Onder de knop ‘meer info’ vind je voor wie deze in elk geval geschikt is bijvoorbeeld door het aangeven van een leeftijdsgrens.

Hoe lang duurt een workshop?

De tijdsduur verschilt per workshop. Bekijk hier alle workshops

Wat kost een workshop?

Op de pagina met de workshops vind je bij elke workshop onder de knop ‘praktisch’ de richtprijs.

Ik wil graag aan een workshop meedoen, kan dat?

Een workshop aanvragen kan via de pagina met workshops. Wil je je individueel inschrijven? Volg dan onze nieuwsbrief en houd Facebook in de gaten.

Ik wil graag spelleider worden, kan dat?

Ja dat kan door aan te geven dat je hier belangstelling voor hebt. Vervolgens krijg je een training tot spelleider, die wordt gegeven door ervaren en deskundige trainers. Op deze pagina vind je alle informatie hierover.

Wat voor workshops worden er gegeven?

Hier vind je een overzicht van de workshops van De Bagagedrager.

Hoe lang duren de workshops?

Hier vind je alle workshops. Als je op een workshop klikt vind je onder de knop ‘praktisch’ een tijdsindicatie.

Waar worden de workshops gegeven?

Deze worden gegeven op een door jou gewenste locatie die geschikt is voor de workshop. Hierover krijg je informatie bij de aanmelding voor de workshop van jouw keuze.

Kan ik de spellen spelen zonder dat ik een workshop heb gevolgd?

Bij de spellen zit een uitgebreide handleiding. Hiermee kun je zelf ook aan de slag. Wil je meer halen uit het spel en kennismaken met de vele mogelijkheden dan kun je ervoor kiezen om een introductieworkshop te volgen.