Ben jij leerkracht en wil je op een vrolijke, laagdrempelige manier in gesprek gaan met kinderen over psychische gezondheid? Dan hebben we iets leuks voor je! We zijn namelijk op zoek naar leerkrachten die onze spiksplinternieuwe e-learning en leerlijn bij het spel Is dat RAAR? de komende weken (voor 22 oktober 2021) willen uittesten in de klas. Lees snel verder en schrijf je in!

Wat is het?

Speciaal voor groep 5 t/m 8 van het basisonderwijs is er een leerlijn ontwikkeld bij het spel Is dat RAAR?, om met elkaar in gesprek te gaan over psychische gezondheid. De leerlijn bestaat uit tien lessen die openheid creëren, zelfvertrouwen bij de kinderen stimuleren en de kinderen in de groep met elkaar verbinden.

De leerlijn bestaat uit tien lessen en een e-learning voor de leerkracht. De e-learning is bedoeld om jou als leerkracht vertrouwd te maken met de leerlijn. Aan de hand van filmpjes en achtergrondinformatie krijg je dan alvast een beter beeld van de lessen én word je nog enthousiaster. Na het volgen van de e-learning ben je helemaal klaar om twee van de tien lessen als proef uit te gaan voeren in je klas. Wil je het spel uittesten op een BSO of bijvoorbeeld bij de scouting? Dat kan ook!

Wij zijn op zoek naar jouw feedback!

De e-learning en de leerlijn zijn nu helemaal klaar, maar we willen natuurlijk wel weten hoe jij als leerkracht het werken met de leerlijn ervaart! Aan de hand van jullie feedback zullen we de leerlijn helemaal definitief kunnen maken.

Meld je hier aan.

 

Wat kun je verwachten als je meedoet als tester?

  • Leuke lessen die je kunt inzetten in je klas zodat je aan het begin van het jaar een mooie start met elkaar maakt.
  • Een leerlijn die heel goed aansluit als je met de school aandacht wil besteden aan de Week tegen Pesten (27 september tot en met 1 oktober)
  • Je ontvangt gratis* het bordspel Is dat RAAR?. Het bordspel heb je nodig om de leerlijn te testen.
  • In de week van 22 september ontvang je de toegangscode tot de e-learning, de tien lessen, alle informatie die je verder nodig hebt en een digitaal feedbackformulier.
  • Je ontvangt deze leerlijn gratis!
  • Na het verwerken van de feedback ontvang je de definitieve versie van de leerlijn.
  • Je houdt toegang tot de leerlijn en de e-learning, zodat jij of je collega’s gebruik kunnen maken van het lespakket!
*Je ontvangt het bordspel gratis, op voorwaarde dat je voor 23 oktober het feedbackformulier bij ons inlevert. Mocht het niet lukken, dan brengen we kosten in rekening voor het spel. 

 

Wat verwachten we van jou? 

  • Dat je twee lessen uit de leerlijn uitvoert voor 22 oktober.
  • Dat je de leerlijn uitvoert in groep 5, 6, 7 of 8, of in een BSO/ scouting groep met kinderen uit deze groepen.
  • Dat je het feedbackformulier retour stuurt voor 23 oktober.
  • Dat je de code en leerlijn die je ontvangt alleen gebruikt in je eigen klas. Deze conceptversie willen we nog niet verder verspreiden.
  • Dat je de toegangscode van de definitieve leerlijn (die je later ontvangt) alleen in je eigen school gebruikt en niet doorgeeft aan andere scholen.

Benieuwd naar het bordspel Is dat RAAR?

Wil je meer weten over het bordspel Is dat RAAR?, waar de leerlijn op gebaseerd is? Check dan de video. Deze is gemaakt tijdens de lancering van het spel Is Dat RAAR?. Danny is één van de ontwikkelaars van het spel Is Dat RAAR? en heeft naar aanleiding van het spel een leerlijn van 10 lessen voor groep 5 t/m 8 van de basisschool ontwikkeld in samenwerking met Samen Sterk zonder Stigma..

Meld je aan!

Lijkt het je leuk om de e-learning en leerlijn uit te testen op jouw school? Meld je dan aan via het aanmeldformulier. Deelname als tester is gratis, maar wees er snel bij want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar! Meer achtergrondinformatie over het spel Is dat RAAR? vind je hier.

Dit project is een initiatief van Stichting De Bagagedrager en mede mogelijk gemaakt door

vaillantfonds
vsb
Op de hoogte blijven van Eigenwijs nieuws?

Wil je niks missen? Volg onze nieuwtjes en ontwikkelingen via FacebookYouTube of schrijf je in voor de nieuwsbrief.