Deze keer is gelet op het onderscheid in de leeftijdverschillen. Hoe kun je zorgen dat de vragen passen bij de leeftijd 6 t/m 13 jaar, moet er een onderscheid zijn tussen 6 – 9 jaar en 10 – 13 jaar en hoe kunnen we dit aangeven.
Ter inspiratie is gekeken naar bestaande spellen voor diverse leeftijdscategorieeën, in vraagstelling en werkvormen. Welke kaarten spreken aan, welke juist niet, zowel in de tekst als in de soort opdracht? Ook is gekeken naar het onderscheidende van dit nieuwe spel: hoe zorgen we ervoor dat de focus blijft liggen op het bespreekbaar maken van psychische diversiteit?
Er is kritisch gekeken naar de huiswerkopdracht van vorige keer: de vragen, stellingen en kennisvragen zijn beoordeeld. De projectgroep heeft daarbij veel gesproken over waar je op let, wat belangrijk is om mee te nemen en wanneer het goed aansluit op de belevingswereld van kinderen. Op de scoreformulieren is een +,- of ? gezet.
Vanaf worden kinderen betrokken bij de ontwikkeling, zij kunnen het beter dan wie dan ook beoordelen!